A F T A B S T U D I O

دکتر علی اقبالی

دکتر علی اقبالی

طراحی لوگو و اهمیت آن!

لوگوی مناسب همه چیز را بدون گفتن یک کلمه بیان می کند. دلالت بر احساس افتخار، اعتماد، غرور، برتری و درستی دارد. این یک سری فضایل و مجموعه ای از ارزش ها را بدون صفحات کپی و تیمی از کپی رایترها منتقل می کند. این حس ارتباط بین برند و مصرف کنندگان را برمی انگیزد. این یک پیوند بین یک شرکت و جامعه طرفداران، دوستان، منتقدان، متحدان و قهرمانان آن ایجاد می کند.

لوگوی برند تعجب برانگیز است. (حتی ممکن است یک علامت تعجب واقعی باشد.) به عنوان نمادی از موفقیت و تعهد به مشتری عمل می کند. این تحقق یک مشارکت بین یک صاحب کسب و کار و یک طراح گرافیک است که همکاری آنها یک عمل ارتباطی است و طراحی نهایی آنها نتیجه بحث در مورد آنچه که لوگو باید انجام دهد است.

یک لوگو فقط به ظاهر آن نیست، بلکه نحوه جلب توجه مصرف کنندگان فعلی و بالقوه است. در مورد من، لوگوی من هم ساده و هم گویا است: این سه بطری تمام سیاه مشکی است که سایه‌های آن بالای نام کسب‌وکار من قرار دارد. لوگوی من سرراست است، این نکته است. من جایی برای انتزاع نمی گذارم زیرا هنر در چیزی است که ارائه می دهم – شراب های سرمایه گذاری ممتاز. لوگو به همان اندازه واضح و مختصر است.

داشتن استایل بدون داشتن بودجه قابل توجه بسیار امکان پذیر است. برای ایجاد لوگویی که نمادهای صنعت من را به خودی خود به یک نماد تبدیل می کند، لازم نبود هزینه زیادی صرف کنم. بهترین راه برای انتقال حس سبک، یافتن – و اصلاح – یک نماد موجود است که به بهترین شکل نشان دهنده کاری است که یک کسب و کار انجام می دهد. همانطور که ضرب المثل می گوید، فرم از تابع پیروی می کند. این قانون را رعایت کنید و در وقت و هزینه شما صرفه جویی خواهد شد.

 

لوگوی خود را طوری شکل دهید که به یاد ماندنی باشد. برای مثال، اگر همبرگر سرو می‌کنید، نان را روشن‌تر از برگ کاهو یا تکه‌های گوجه‌فرنگی کنید یا نان شیرینی را از هر چیز دیگری که مشتری می‌بیند، شاداب‌تر نشان دهید. از آشنا شروع کنید و از آنجا بروید.با شروع با آشنا، من معتقدم که یک صاحب کسب و کار می تواند تصویری را پیدا کند که به بهترین وجه با صنعت او همخوانی دارد. به عنوان مثال، گل فروشی را در نظر بگیرید که از گل رز به عنوان لوگوی خود استفاده می کند. گل با کاری که انجام می دهد مطابقت دارد: ممکن است یکی از گل هایی باشد که او در چیدمان هایش گنجانده است یا به تنهایی می فروشد. گل رز زمانی تبدیل به گل رز او می شود که مثلاً به ساقه رنگ نئونی بدهد یا یکی از گلبرگ ها را طوری طراحی کند که شبیه فلش به سمت بالا باشد. لوگوی خود را انتخاب کنید، شکل دهید و اصلاح کنید.

 

اگر یک لوگو بیش از آنکه در دسترس باشد، مبهم باشد تا آشکار، اگر رمزآلودتر از منسجم باشد، اگر مشکل سازتر از دقیق باشد، یک صاحب کسب و کار نباید برای درک اینکه مصرف کنندگان لوگوی آنها را اشتباه می فهمند تلاش کند. از همکاران خود بپرسید که آیا لوگوی شما را درک می کنند، زیرا هر تاخیری از سوی آنها به معنای یکی از این دو چیز است: یا آن را “دریافت” نمی کنند یا از آن متنفرند، اگرچه ممکن است از بیان آن بترسند.به عبارت دیگر، تجارت را فدای هنر نکنید. اجازه ندهید یک طرح فانتزی که پیام شما را منعکس نمی کند، نحوه عمل شما را دیکته کند. اجازه ندهید طراحی حواس مصرف کنندگان را پرت کند، در صورتی که رمزگشایی آرم شما بسیار دشوار است یا توصیف آن مشکوک است.

در مقایسه، لوگوی مناسب می تواند الهام بخش وفاداری باشد و عشق به طراحی موثر را القا کند. لوگوی خود را با دقت انتخاب کنید تا کسب و کار شما رونق بگیرد و ممکن است سود ببرید.

این مطلب را به اشتراک گذارید...

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Print
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *