A F T A B S T U D I O

دکتر علی اقبالی

دکتر علی اقبالی

روش های برندسازی

درست همانطور که یک معمار قبل از شروع ساخت یک نقشه ساختمانی را ترسیم می کند، شما باید یک استراتژی برند برای کسب و کار خود ایجاد کنید.برندسازی استراتژیک به شما کمک می کند خود را از رقبای خود متمایز کنید و وفاداری مشتری را ایجاد کنید.

در این مقاله،در مورد متدهای برندسازی یاد خواهید گرفت پس در ادامه همراه ما باشید…

 

متدهای برندسازی

  1. برندسازی نگرش
  2. برندسازی فردی
  3. برندسازی محصول
  4. برندسازی مشترک
  5. برندسازی مینیمالیستی
  6. نام تجاری توسعه دهنده

 

  • 1. برندسازی نگرش

 

این شکل از برندسازی به احساس یا نگرشی اشاره دارد که مشتریان با برند شما مرتبط می‌کنند.

نایک برندی است که این نوع برندسازی را کامل کرده است. آنها با شعار «فقط انجامش بده – Just Do It» سبک زندگی را ترویج می‌کند که مشتریان می‌توانند با پوشیدن این برند محصولات از آن لذت ببرند. این برند با چنین شعاری این ایده را ترویج می کند که همه مشتریان در هنگام پوشیدن محصولات نایک ورزشکار هستند.

  • 2. برندسازی فردی

این نوع برندسازی زمانی است که یک محصول یا خدمات هویت منحصربه‌فردی پیدا می‌کند، شاید در یک نام تجاری متفاوت برای جذب مشتریان جدید در بازار.

یونیلیور نمونه ای عالی از برندی است که از برندسازی فردی استفاده می کند. این شرکت دارای سه بخش است که هر کدام تعدادی از شناخته شده ترین برندها را در جایگاه خود ایجاد می کنند.

 

  • 3. نام تجاری محصول

نام تجاری محصول شاید محبوب ترین نوع برندسازی باشد. در اینجا، برند یک لوگو، نام، رنگ و طرح را با یک محصول مرتبط می کند تا هویتی منحصر به فرد برای محصول ایجاد کند.

این یکی از بهترین روش های برندسازی است زیرا به محصولات جان می بخشد و منحصر به فرد بودن را افزایش می دهد.

یک مثال عالی، پیشنهادات مک بوک اپل است. برندهای «Air»، «Pro» و «Mac» پیام‌های منحصربه‌فردی را منتقل می‌کنند و کیفیت ارائه محصول را تقویت می‌کنند.

  • 4. نام تجاری مشترک

در برندسازی مشترک، که به عنوان مشارکت برند نیز شناخته می‌شود، برندهای مختلف هویت خود را برای ایجاد یک نام تجاری ترکیبی سهیم می‌کنند.

مزیت این روش این است که قدرت بازار را ترکیب می کند، پایگاه مشتری و ارزش درک شده را افزایش می دهد.

یکی از محبوب ترین نمونه های برندسازی مشترک، همکاری نایک و مایکل جردن است. این همکاری Air Jordans را به یکی از محبوب‌ترین و شناخته‌شده‌ترین کفش‌ها در سرتاسر جهان تبدیل کرده است. این نوع نام تجاری معمولاً توسط مارک‌هایی استفاده می‌شود که ترجیح می‌دهند محصولات خودشان صحبت کنند.

  • 5. برندسازی مینیمالیستی

مسترکارت نمونه ای عالی از برندی است که از برندسازی مینیمالیستی استفاده می کند. شاید ندانیم دایره های قرمز و زرد به چه معنا هستند، اما می دانید که متعلق به MasterCard است.

 

  • 6. گسترش نام تجاری

این روش منحصر به فرد برندسازی زمانی است که یک شرکت از یکی از نام های تجاری محبوب یا تثبیت شده خود بر روی یک محصول جدید استفاده می کند. ایده پشت این روش استفاده از ارزش ویژه برند موجود برای تقویت آخرین محصول است. شرکت‌هایی که از آن استفاده می‌کنند امیدوارند مشتریان به دلیل گسترش نام تجاری، از پیشنهاد جدید استقبال بیشتری کنند.

این مطلب را به اشتراک گذارید...

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Print
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *