A F T A B S T U D I O

طراحی وب سایت فروشگاهی
دکتر علی اقبالی

دکتر علی اقبالی

6 ویژگی سایت فروشگاهی برای جذب مشتری

سایت های فروشگاهی به منظور ارائه یک تجربه خرید بهتر از رقبا به طور مداوم در حال تکامل هستند. در اینجا 6 ویژگی وب سایت فروشگاهی را برای جذب مشتری و بهبود تجربه خرید شما آورده شده است.

  • طراحی فروشگاه آنلاین

    1. سادگی

یک طراحی ساده برای سایت فروشگاهی، نرخ تبدیل را افزایش می دهد. چرا؟ سادگی به مشتری این امکان را می دهد که احساس راحتی کند – و به آنها امکان می دهد دقیقاً آنچه را که نیاز دارند با کمترین تلاش ممکن پیدا کنند.

ما میل به طراحی های شهودی داریم زیرا آنها برای ما طبیعی هستند. یک مشتری باید وارد وب سایت شما شود و بلافاصله بفهمد که چگونه بدون فکر کردن آگاهانه به ویژگی های آن دسترسی پیدا کند.

  • 2. ریسپانسیو برای موبایل و تبلت

بهینه سازی وب سایت شما برای گوشی های هوشمند و تبلت ها یک گزینه نیست – این یک استاندارد است. انتظار می رود تا سال 2024، فروش فروشگاه های آنلاین موبایلی 54 درصد از کل فروش تجارت الکترونیک در سراسر جهان را به خود اختصاص دهد و انتظار می رود این تعداد رو به افزایش باشد.

بهینه سازی برای تلفن همراه فقط به این معنا نیست که محصولات خود را برای خرید در تلفن ها و تبلت ها در دسترس داشته باشید. این به معنای داشتن یک طراحی وب سایت است که با اندازه صفحه به روشی بصری و دوستانه سازگار است.

  • 3. محتوای با کیفیت بالا

خواه یک تصویر بنر باشد، چه عکس‌هایی از تیم شما یا عکس‌های محصول – همه چیز باید با کیفیت عالی باشد. خب چه کنیم؟

خوب برای شروع، هر قسمت از محتوا باید با وضوح بالا باشد. یک عکس تار درست مانند یک کلمه غلط املایی در وب سایت شما است – اگر مشتریان آن را ببینند، شما را کمتر جدی می گیرند.

برندها همچنین باید تلاش کنند تا محتوای خود را از طریق افراد حرفه ای با استفاده از تجهیزات دوربین استاندارد صنعتی ایجاد کنند. اگر مجبور به استفاده از تصاویر استوک هستید، مطمئن شوید که روی برند و با بالاترین کیفیت ممکن است.

با این حال، محتوای با کیفیت بالا فقط به ظاهر نیست. همچنین باید با مشتری ارتباط برقرار کند و به زندگی آنها ارزش واقعی بیافزاید. محتوای قدرتمند به طور طبیعی در سراسر اینترنت پخش می شود، وفاداری مشتری را ایجاد می کند و سرمایه شما را بازده خواهد داشت.

وقتی صحبت از عکاسی محصول به میان می آید، مشتریان می خواهند تصاویر واضحی از محصول شما را از هر زاویه ببینند. آنها می خواهند بتوانند بزرگنمایی کنند و جزئیات را برای خودشان ارزیابی کنند. آنها می خواهند ببینند که محصول در محیط های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد به طور مثال میتوانید از این لینک نمونه کارهای عکاسی حرفه ای استودیو آفتاب را تماشا کنید.

برخی از برندها از محتوای تولید شده توسط مشتری از محصولات خود استفاده می کنند، مانند عکس های ارسال شده در اینستاگرام و فیس بوک. این یک راه قدرتمند برای نمایش محصول شما در محیط های مختلف است، اما هرگز نباید جایگزین عکس های محصول حرفه ای شما شود.

اما به یاد داشته باشید – تمام محتوای شما باید به سرعت بارگیری شود. متأسفانه، بارگذاری تصاویر با کیفیت بالاتر زمان بیشتری می برد، بنابراین ملاحظات فنی بسیار مهم است.

 

خرید و فروش آنلاین

  • 4. نقد و بررسی محصولات توسط کاربر

93 درصد از مشتریان قبل از خرید یک محصول، نظرات آنلاین را مطالعه می کنند. در دنیایی که هر کسی می‌تواند به راحتی یک وب‌سایت فرئشگاهی حرفه‌ای داشته باشد، نقد و بررسی یکی از تنها راه‌هایی است که مشتری می‌تواند به یک برند و محصولات آن اعتماد کند و مطمئن باشد که مورد کلاهبرداری قرار نمی‌گیرد.

برخی از کسب و کارها از درج نظرات می ترسند زیرا فکر می کنند که یک بررسی بد محصول آنها را از بین می برد. برعکس در واقع درست است.

هر محصول حداقل یک بررسی بد از طرف کسی دارد. مهمترین چیز این است که شما با مشتریان خود شفاف باشید.

اگر فقط نظرات مثبتی داشته باشید یا اصلاً نظری نداشته باشید، مشتریان فکر خواهند کرد که شما شفاف نیستید. در واقع، آنها به احتمال زیاد اعتماد خود را به برند و محصولات شما از دست خواهند داد.

  • 5. پیشنهاد محصول بر اساس خواسته مشتری

توصیه‌های محصول از یادگیری ماشینی و هوش پیش‌بینی استفاده می‌کنند تا مطمئن شوند مشتری فقط چیزهایی را که به آن علاقه‌مند است می‌بیند. این شانس خرید بیشتر را افزایش می‌دهد و این احساس را در مشتری ایجاد می‌کند که برند آنها را به عنوان یک فرد درک می‌کند.

پیشنهادات شخصی یک استراتژی موفقیت ثابت شده است. به عنوان مثال، مشتریان Salesforce با خریدارانی که روی توصیه‌های محصولشان کلیک می‌کنند، AOV 26 درصد بالاتری را مشاهده می‌کنند که توسط Einstein، هوش مصنوعی Salesforce برای CRM ارائه شده است. کاربران مجنتو به هوش مصنوعی قدرتمندی به نام Sensei نیز دسترسی دارند.

هوش مصنوعی هر پلتفرم دارای ویژگی‌های استانداردی مانند توصیه‌های محصول و مرتب‌سازی پیش‌بینی‌کننده، توصیه‌های جستجو و بینش‌های تجاری است.

آموزش جذب مشتری

  • 6. روش پرداخت آسان برای کاربر

صفحه پرداخت اشتباه می تواند تعداد زیادی از مشتریان را از تکمیل خرید خود منصرف کند و در نتیجه  در جذب مشتری به مشکل برخود کنید.

در اینجا چند چیز وجود دارد که صفحه پرداخت شما باید داشته باشد:

طراحی بصری صفحه پرداخت باید به مشتری این امکان را بدهد که با کمترین فکر و تلاش خرید خود را تکمیل کند.

اطلاعات حمل و نقل به وضوح بیان شده است. هزینه های حمل و نقل غیرمنتظره مقصر شماره یک رها شدن سبد خرید است. به یاد داشته باشید، شفافیت تا حد زیادی پیش می رود. هزینه حمل و نقل باید یکی از اولین چیزهایی باشد که مشتری هنگام شروع فرآیند پرداخت خود می بیند.

یک سیاست بازگشت آسان برای یافتن و به وضوح بیان شده است. این یکی از ویژگی‌های ضروری هر سایت تجارت الکترونیک و یک منبع اصلی اطمینان برای مشتری در هنگام پرداخت است.

به یاد داشته باشید، صفحه پرداخت باید بر اساس سهولت استفاده، اطمینان خاطر و اطمینان طراحی شود.

این مطلب را به اشتراک گذارید...

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Print
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *